«Толерантність в молодіжному середовищі: бібліотечний аспект» / Соціологічне
дослідження2013року
регіонального значення /
Кожен час диктує умови для життя людини у певному
соціокультурному просторі. Однією з умов розвитку суспільства є принцип
толерантності. Толерантність –
здатність людини, суспільства, держави сприймати та поважати погляди інших,
не вороже відноситись до думок, які відрізняються від їх власних.
У
повсякденній бібліотечній діяльності бібліотекарі часто торкаються теми
толерантності. І це не випадково. Сьогодні бібліотека – це територія
толерантності. Бібліотеки сучасності мають унікальні фонди, зберігають
культурну спадщину різних країн, націй, мов. Юнацька бібліотека, яка
покликана сприяти духовному розвитку особистості, процесу соціалізації
молодого покоління, безперечно є центром виховання толерантного світогляду у
молоді в сучасному соціокультурному просторі.
Етапи дослідження:
- збір даних методом анкетування; / березень – травень/ -
опрацювання даних; /кінець
травня/ -
узагальнення даних у «Головній анкеті
бібліотеки»
/врахування всіх відповідей респондентів/; /кінець травня/ - написання
інформаційної аналітичної довідки
бібліотек – філій; / 3 -
19липня/
- подання узагальнених матеріалів до методичного відділу до кінця липня 2013 року.
ЗМІСТУЗАГАЛЬНЕНОЇ ІНФОРМАЦІЙНО – АНАЛІТИЧНОЇ ДОВІДКИ 1)Інформація про роботу по даній темі на основі анкети (Додаток
№1).
2) «Головну анкету бібліотеки» та висновки за
результатами відповідей читачів на анкету (Додаток №2).Методика
соціологічного дослідження
Під час проведення дослідження використовуватимуться
такі методи щодо збору інформації:
- анкетне
опитування (згідно з додатками 1, 2);
- співбесіди з
читачами;
- спостереження та
аналіз бібліотечної документації.
« Тепер, коли ми навчилися літати по повітрю, як птахи,
плавати під водою, як риби, нам не
вистачає тільки одного: НАВЧИТИСЯ ЖИТИ НА ЗЕМЛІ, ЯК ЛЮДИ».
/Б. Шоу/
« Т О Л Е Р А Н Т Н І С Т Ь
В Р Я Т У Є
С В І Т»
Р Е К О М Е Н Д А Ц І Я
Д Л Я
Б І Л І О Т Е К А
Р І В:
-
для результативної інформаційної роботи
для поширення ідей толерантності серед юнацького та молодого
контингенту користувачів ЦБС рекомендовано
провести у бібліотеках – філіях
- Т И Ж Н І
Т О Л Е Р А Н Т Н О С Т І
/ орієнтовний план додається/
ПОРАДА ДЛЯ ВСІХ
Щоб стати згуртованим колективом,
об’єднаним спільними цілями та інтересами, потрібно ставитися один до одного
по-доброму, дружньо, терпляче, з
повагою.
Неможливо подобатися всім, неможливо любити всіх, неможливо, щоб всі були відданими друзями. .. Тому, що у нас
різне виховання, освіта, інтелект, бажання вчитися, потреби, характер, смаки,
темперамент і т.д.
Але ми можемо жити в згоді один з
одним, цінувати один одного, приймати одне одного такими, якими ми є, тобто бути
толерантними.
На жаль,
нетерпимість, ворожість до іншої культури, способу життя, звичок завжди
існувала і продовжує існувати в наш час.
Слід зазначити, що предметом нетерпимості може виступати як національна,
релігійна, соціальна, статева приналежність дитини, так і особливості його
зовнішнього вигляду, інтереси, захоплення, звички.
|
Мета дослідження у ЦБС:
-
аналіз діяльності бібліотек - філій, які працюють з юнацтвом та молоддю;
- поширення ідей толерантності;
- вивчення міри розуміння поняття «толерантність» серед підростаючого
покоління та впливу бібліотечної соціокультурної діяльності на виховання
толерантної поведінки у юнацтва та молоді.
Завдання
дослідження:
-
визначити коло діяльності бібліотек системи у поширенні ідей толерантності
серед юнацтва та молоді;
-
визначити міру розуміння поняття «толерантність» у юного контингенту та
молоді;
-
визначити сфери впливу бібліотек ЦБС на виховання у читачів толерантного
світогляду;
Об’єкти дослідження:
Бібліотеки,
які працюють з юнацтвом та молоддю віком від 15 до 25 років.
ПРАКТИЧНІ КРОКИ У
РЕАЛІЗАЦІЇ СОЦІОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ:
1) Провести різноманітні заходи з даної тематики.
2) За час
дослідження проводити: -
роз’яснювальну роботу про значення толерантної поведінки у житті
людини; - виховну роботу щодо
формування толерантного світогляду підростаючого покоління.
3) Направляти масову роботу на сприяння
духовного та гармонійного розвитку особистості.
16 листопада Міжнародний
день толерантності
«Толерантность –
это искусство жить в мире людей и идей» А.Г. Асмолов
Т И Ж Д Е Н Ь
Т О Л Е Р А Н Т Н О С Т І
У Б І Б Л І О Т Е Ц І
«Толерантність – це єдність у різноманітті»
* Години спілкування або години
діалогу:
«Толерантність. Вчимося жити разом»,»Думати
інакше – добре чи погано?»
* Виставка – конкурс малюнків, колажів, плакатів:
«Ми різні – в цьому наше багатство. Ми різні – в
цьому наша сила».
* Конкурс творчих робіт: «Що таке щастя?», «Ми
різні? Ну що ж! Але ж ти мене зрозумієш?»
* Галерея висловів: «Друже, - тобі в допомогу».
* Рольова гра: «В чому бар’єри спілкування, як їх
подолати?»
* Урок виховання та засідання круглого столу:
«Толерантність – це єдність у різноманітті», «Толерантність врятує світ»
*Пошта «Толерантності»:
«Мені
приємно тобі сказати,що…»
Провідний методист ЦБС Бойченко О.В
|