Вівторок, 19.03.2024, 07:12
Вітаю Вас Гість | RSS

Великомихайлівська ЦБС

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22
Форма входу
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Поради

26.05.2016 року                           Нарада  - семінар   

      

  ТЕМА:               «Використання інформаційних ресурсів бібліотек-важливий аспект надання доступу до знань та поширення інформаційних матеріалів»                                                                            "Бібліотека: особливості  національно-патріотичного виховання в умовах сьогодення"

11. 25 – 11.55

Практичні поради

Тема: «Особливості національно – патріотичного виховання в умовах сьогодення».

“Не думайте, що ваша країна може зробити для вас,

думайте, що ви можете зробити для вашої країни”.

Джон Кенеді.

 Актуальність  національно - патріотичного  виховання  підростаючого покоління  зумовлюється процесом формування в Україні громадянського суспільства, становлення єдиної нації.

       Патріотизм сьогодні є нагальною потребою і для людей, і для держави, оскільки високий рівень патріотизму громадян забезпечить повноцінний гармонійний розвиток як особистості в державі, так і суспільства в цілому.

Патріотичне  виховання юного покоління забезпечить цілісність народу України, його національне та духовне  відродження, об'єднання різних етносів і регіонів країни, соціально-економічний і демократичний розвиток України, розбудову та вдосконалення суверенної правової держави, соціально - політичну стабільність у державі та гідне представлення нашої країни у світі.

            Який же патріотизм, які якості і риси повинні розвиватися? Серед характерних ознак патріотизму  визначаються:  розуміння і сприйняття української  ідеї; сприяння розбудові державної незалежності; засвоєння національних цінностей: української культури, мови,  шанобливе ставлення до історичної пам'яті.

      Для спонукання розвивати  в собі патріотичні якості, бібліотеки зобов’язані  для різної категорії читачів різнобічно висвітлювати інформацію про історію, традиції, події в Україні, за допомогою різноманітних форм бібліотечної роботи. Наприклад:  цикли бесід, книжкові виставки, тематичні полиці, уроки мужності, огляди періодичних видань, години  інформаційних повідомлень і спілкування, зустрічі з ветеранами Другої світової війни, воїнами АТО, волонтерами,  брати участь у різноманітних акціях.

         Крім  традиційних  форм популяризації літератури  потрібно  активізувати   пошукову роботу краєзнавчого характеру. Зокрема, знаходити різні свідчення, відомості, факти краєзнавчого змісту.    

       У тісній співпраці  із ЗОШ  проводити більш масштабні  заходи біля пам’ятників та  братських могил  проводити і брати участь у мітингах-реквіємах “Вони визволяли наше місто, село”, Герої віддали своє життя за Україну”.  Також, проводити  масові заходи,  які  розкриватимуть яскраві приклади з героїчного минулого козацької доби і сприятимуть формуванню власної  гідності та  дисципліни у підростаючого покоління: м/з “Хай живе козацька доля, хай живе козацький дух”.    Для розширення знань із життя запорізького козацтва та виховання поваги до героїзму наших предків, до Дня українського козацтва - вечір історичного портрета «Слава навіки буде з тобою, вольності отче, Богдане - герою», інтелектуальний турнір «Під булавою великого гетьмана…», історичні читання «Лиш вдячна пам'ять збереже події днів минулих…».    

        З метою вшанування пам’яті подвигу українських юнаків, які полягли за волю України в бою під Крутами  презентувати  книжкові  виставки «Понад Крутами - вічність у сурми сурмить», «Дзвони болю і тривоги»  та  провести  годину історичної пам’яті «Крути – символ національної пам’яті».

          На початку  квітня,травня  рекомендую  проводити  марафон, або тижні пам’яті  «Наша пам'ять ніколи не згасне». В рамках марафону, або тижня   провести  уроки бойової слави, години пам’яті, уроки реквієми. Орієнтовні теми: «Моє покоління війною скалічене», «Памятаєш, земле, 45-й, земле, 41-й не забудь», «А вони ще й досі йдуть з війни», «Народи і віки не раз іще згадають». Години національної пам’яті «Почесна варта» для проведення патріотичних читань  під гаслом «Заради життя на землі».   Використовувати  у  популяризаторській роботі  ТЕМАТИКУ  КНИЖКОВИХ  ВИСТАВОК: виставка-салют «В ім’я загиблих і живих», виставка-експозиція «Грими набатом, 45-й рік!», виставка - пам’ять «Нарешті знищена війна весняним святом Перемоги», «Нехай нас об’єднає пам'ять про війну», «Вклонися, мій Травню, високим могилам»,  «Війна. Перемога. Пам'ять.».    

         Належну увагу потрібно приділяти популяризації літератури, яка розкриває утвердження державності України, національних традицій, символіки, пробуджує інтерес користувачів до вивчення історії та культури українського народу, виховання поваги до державної символіки, формування національної свідомості і громадянського патріотизму. З цією метою в бібліотеках ЦБС  потрібно організовувати заходи до Дня Незалежності України,  Дня державного прапора України та державного гімну України. Так, напередодні річниці незалежності нашої держави оформіть книжкові виставки: «Навіки вільна Україна» , «Краса і велич символів державних», «Пісня – приречена на безсмертя», «Україна суверенна – від витоків до сьогодення», «Незалежність – шлях до волі».  Спільно з працівниками сільських будинків культури та сільських клубів  можна організувати:  години інформації і спілкування «Незалежна Україна на всі віки, на всі часи», «Цвітуть неначе квіти волі, знамена жовто-голубі» бесіди-огляди, експрес-інформації «З любові до малої Батьківщини починається любов до України», «Україна незборима зроду – ти душа великого народу», інформаційний калейдоскоп «Моєї рідної Вкраїни – символи святі». До Дня Конституції України  провести   діалог «Конституція України: мрії і сподівання».

 Голодомор 1932-1933 років – у сучасних бібліотеках ЦБС  організувати  відео перегляд «Минуле стукає в наші серця!»,  у філіях провести годину жалоби «Крізь призму поминальної свічі вселенський біль пече нам душі».

         Завдання  бібліотек — донести до своїх користувачів більше правдивої інформації.  Актуальними будуть створені  Зони героїко-патріотичної тематики “Вшануймо героїв Небесної Сотні”. Сюди можуть відноситися тематичні полиці: “Пам’яті Небесної Сотні”, “Небесна Сотня — то в серцях вогонь”, “Найкраща Сотня в небо йде”, викладка літератури: “Реквієм Небесній Сотні”, книжкові виставки з портретами героїв: “За чисті душі, що злетіли в небо”, “Небесна Сотня! Вічна слава!”, викладка газетно-ілюстративних матеріалів “Герої Небесної Сотні!” з матеріалами місцевої періодики про героїв Небесної Сотні — наших земляків. Доповнити матеріали виставок можуть рекомендаційні списки літератури “Подвиг Небесної Сотні — приклад для нащадків”, “Герої не вмирають”.

    В краєзнавчій картотеці  виділити актуальну рубрику:  «Герої Небесної Сотні — наші земляки»,  збирати матеріали  про героїв, їхнє життя.

            В зв’язку з тим, що бібліотеки зобов’язані зосередити свою роботу на висвітленні подій, що відбуваються в зоні АТО, підтримати політику держави в організації захисту територіальної цілісності України. В кожній філії повинна  викладка матеріалів з періодичних видань на  “Вісті з передової”, на якій мають бути представлені найсвіжіші матеріали з періодики.

Актуальною буде книжкова виставка Варіант №1

“Хто за свободу вийшов проти смерті, тому немає смерті на землі”. Розділи виставки:

–Українська святиня — Запорізька Січ.

–Україна в роки Другої світової війни.

–Хроніка війни. Останні події в зоні АТО.

–Україна — єдина країна.

Книжкова виставка Варіант №2  “Не здолати Україну”.

Розділи виставки:

–Захист України — обов’язок кожного громадянина.

–Стан душі — волонтер.

–Пам’ятаймо, імена героїв

–Боже, Україну збережи! Господи, помилуй нас!. Пріоритетну роль у розкритті національно – патріотичного напрямку роботи  відіграють активні форми популяризації літератури. Наприклад - дискусії “Кому потрібна ця війна?”, “Захист України — обов’язок кожного громадянина?”, «Чи достатньо одного патріотизму для захисту України?», обговорення проблемних статей з періодики “Фронтовий щоденник”, цикл бесід “Вісті з фронту”, викладка літератури “Хроніка подій в зоні АТО”, уроки мужності “Гірко плаче Україна за своїми синами”,«Жорстокі  жорна неоголошеної війни»  на  які запросити учасників АТО, їхніх батьків, побратимів.      

         Для найменших користувачів бібліотек організувати конкурси малюнків на асфальті “Війна очима дітей”,  оголосити і провести акцію “Напиши листа воїнові”, “Намалюй малюнок солдатові”.                                                                                                                  

           Важливу роль мають відіграти матеріали про волонтерів в зоні АТО, їхню безкорисливу самопожертву в ім’я України.  В бібліотеках можуть проводитися патріотичні бесіди “Волонтери — рятівники і помічники воїнів в зоні АТО”, “Волонтер — це стан душі”, “Допомога військовим від волонтерів”,  організовуватись викладки газетних матеріалів про мужність і відвагу волонтерів “Волонтери: пліч-о-пліч з захисниками України”.

      Бібліотека сьогодні — центр в інформуванні населення про події в зоні АТО через пресу, періодику, інформаційні технології.   Всі найсвіжіші матеріали повинні бути розміщені на тематичних поличках, книжкових виставках, включені в інформаційні повідомлення,  рекомендаційні списки літератури для різнобічного інформування населення.    

          Велику увагу в бібліотеках потрібно приділяти  відродженню народних традицій.  Багатий скарб звичаїв нашого народу ми отримали у спадок, потрібно зберегти його і передавати молодим, щоб не перервався зв'язок поколінь, щоб зберегти генетичну пам'ять нашого народу.  У півпраці із ЗОШ, клубом  і  активістами громади організовуйте такі заходи: свята «Новорічний серпантин», «Сільські вечорниці», «На гостини до святого Миколая», народознавчий колаж «Рід, родина, Україна»,  урок народознавства «Світле Воскресіння Христове», конкурс писанкарства «Чудо своїми руками», свята «На зелені свята – квітують жита», «Народознавча веселка», «Українські вишиванки наче райдуги світанки» для заходу оформити книжкову виставку-вернісаж «Осяяні сонцем - візерунки» та провести огляд літератури, яка розповідає про різні варіанти вишивання, в’язання, плетіння. Також, популяризувати  родинні стосунки та тепло родинного вогнища, виховуючи повагу до старших членів родини /заходи до Міжнародного жіночого дня, дня Матері,  та До Всесвітнього дня родини /.

         Любов до малої Батьківщини та гордість за неї, знання свого роду, свого коріння, історії і культури рідного краю допомагають краще зрозуміти себе та виховують почуття патріотизму до Батьківщини. І краєзнавча робота бібліотек відіграє у цій справі важливу роль. Перед бібліотекарями стоїть завдання стимулювати бажання молоді досліджувати рідний край, берегти пам'ять про нього і передавати наступним поколінням. З цією метою в бібліотеках потрібно оформити краєзнавчі світлиці, кімнати, куточки. Нам потрібно спонукати молодь  займатися пошуковою роботою, збирати краєзнавчі матеріали, щоб юні читачі мали бажання займатися дослідницькою роботою щодо пошуку літописів сіл, добірок матеріалів про місцевих поетів, майстрів, видатних людей краю. Бо нам  з вами потрібно започаткувати БД «Історія району: в особах та персоналіях» для збірника «Історія рідного краю» та для підготовки інформації на сайт «Великомихайлівщина в легендах і обрядах». (Д/З):

  1. Надати цікаві матеріали про легенди сіл  та  про особливості традицій і обрядів яких притримуються у селах, селищах Великомихайлівського р-ну.
  2. Якщо є напрацьовані нові матеріали про видатних людей Великомихайлівщини.
  3. Долучитися до обласної акції «Бібліотечний Х-фактор «У сузір’ї літературних талантів». З допомогою акції ми напрацюємо відомості про імена юних літераторів в межах р-ну. Мета акції – сприяння та розвиток творчого потенціалу, пошук, підтримка та популяризація літературних талантів серед молоді.

       Для всіх бібліотекарів  хочу  ще раз  зазначити, що краєзнавчий напрямок роботи є пріоритетним у ЦБС і всім бібліотекам потрібно із року в рік набувати досвіду та покращувати результати з цього напрямку роботи. Потрібно активніше вести популяризацію краєзнавчих знань шляхом проведення  краєзнавчих годин під гаслом «Єдина родина, єдина мета – квітни в віках Великомихайлівщина»  для цього презентуйте  краєзнавчу літературу  з тем. полички «Відкрий для себе рідний край», виставки-презентації «Великомихайлівщина – наш дім»,  для ефективності проведіть літературні читання «Поетичні краєвиди рідного краю», «З криниці пам’яті черпаємо любов до краю».   / Для результативності у роботі скористайтеся матеріалами  із сайту ЦБС: рубрики «Краєзнавчий гід»; «Консультації»; «Поради».

          На завершення практичних порад, я  хочу ще додати  про толерантність. Позиція терпимості та довіри – це основа для вибору мирного співіснування людства. З принципами толерантності, проявами нетерпимого ставлення до людей потрібно інформувати та виховувати читачів через активні форми. Наприклад:  разом із класними керівниками  на виховних годинах провести - дискусії «Конфлікт – краще уникати», «Повір у себе – і в тебе повірять інші», бесіду - гру «Толерантність – шлях до згоди», «Перший крок до добра – не роби зла».                                                                   Під час проведення  заходів головне завдання - це всебічний розвиток, за допомогою кращих зразків літератури,  позитивних природних  рис  людини  для   гармонізації   комплексу почуттів людини, емоційної культури, позитивного характеру, толерантної свідомості та належної поведінки.

Провідний методист по бібліотечній справі                                 Бойченко О.В.       

 

    В практику роботи бібліотек

«КРАЄЗНАВСТВУ В БІБЛІОТЕКАХ ПОСТІЙНА УВАГА!!!»

           У Великомихайлівській ЦБС діє проект «Джерела. Пошук. Пам’ять» з 2013 року і   діяльність бібліотек - філій  реалізовується в рамках національної програми «Героїко-патріотичне виховання дітей та студентської молоді на 2011/2016 роки» і для подальшої роботи розроблені заходи  на 2016 - 2020 роки.

 Пріоритетом  у  2016 році   згідно програми ЦБС «Джерела краєзнавчої спадщини», яка розрахована на десять років і творчої програми «Джерела. Пошук. Пам’ять» будуть такі направлення: 

- «Національно-патріотичне виховання»;

- «Історичне краєзнавство», яке передбачає пошукову роботу з дослідження рідного краю;

- «Літературно - мистецьке краєзнавство», яке розраховане на активну популяризаторську роботу шляхом проведення: поетичних годин, різноманітних мандрівок за краєзнавчими книгами, вечорів поезій та зустрічей із самодіяльними поетами та письменниками, літературно-мистецьких калейдоскопів краєзнавчого змісту;

- «Особливе краєзнавство» - «Життя. Люди. Приклад», яке направлене на виховання  представників  підростаючого покоління  на позитивних прикладах із життя односельців;

- «Краєзнавчий рух» – організація міні-музеїв, складання маршрутів для краєзнавчих експедицій по рідному краю;

- «Природа  рідного краю» – виховання у підростаючого покоління шанобливого ставлення до природи та любові до рідної землі під девізом «Ми люди поки є природа»;

- «Народознавство Великомихайлівщини»  -  покращення національної свідомості у дітей, юнацтва та молоді;

«Рід, родина – життєвий скарб  людини» – популяризація зразкових родин Великомихайлівщини та підвищення ролі родини.

Наприклад:

- про  заходи і  краєзнавчу діяльність Великомихайлівської ЦРБ  дізнаєтесь тут: http://vmbiblioteka.blogspot.ru/search/label/краєзнавство

- про  краєзнавчу діяльність Цебриківської б/ф для дорослих  дізнаєтесь тут: http://cebrbibliotekamailru.blogspot.ru/search/label/Краєзнавство

М Е Т О Д И С Т      Р Е К О М Е Н Д У Є :

                 «Інноваційні форми роботи бібліотекаря з читачем»

 

Бесіда - екскурсія

 

Мета:

ознайомлення читачів  з  бібліотекою -/Читай – містом/.

Результат:

читач почувається зручно, орієнтується у бібліотеці, знає що і де в ній розміщено.

 

Бесіда для уточнення  запиту

 

Мета:

уточнення теми запиту, необхідного обсягу інформації.

Результат:

 

встановлення більш тісного контакту із читачем.  Спільний пошук інформації.

 

Бесіда - рекомендація

 

Мета:

надання інформації  рекомендаційного характеру.

Результат:

пропозиція надана користувачеві щодо певної книги та інформації про неї.

Бесіда під час видачі літератури

 

Мета:

надання тонкого коментаря щодо вибору читача.

Результат:

заохочення та похвала, можливо і сумнів щодо вибору       книги, літератури, періодики.

 

Бесіда під час повернення книги

Мета:

здійснення контролю щодо цілісності й збереженості книги;   з’ясування думки читача про прочитане.

Результат:

обговорення книги, автора , героїв . Виявлено  рівень   сприйняття змісту книги.

 

Бесіда про прочитане

 

Мета:

з’ясування  чи зрозумів  читач прочитане та виявлення ступеня  засвоєння прочитаного.

 

Результат:

 

Уява про читача та  його  читання.

      

      Бесіда - 

    інформація

Мета:

надання інформації про нові книги , заходи бібліотеки.

 

Результат:

інформований читач про бібліотечні новини.

                                                  

 

                                           

М е т о д и с т   р е к о м е н д у є

 

ВИСТАВКА У КНИГОЗБІРНІ

        Книжкова  виставка – оперативна форма масової роботи, що вражає уяву, викликає бажання підійти подивитися, а після отримання інформації від бібліотекаря узяти книгу для читання.

Багато виховних заходів, свят, різних інтерактивних форм роботи краще сприймаються, коли є книжкова виставка.

                                                Виставки:

 

Виставка-конкурс

Біля виставки розміщується об’ява з умовами конкурсу на кращий малюнок, вірш, розповідь на відповідну тему.

Підсумки роботи збираються в підготовлений конверт на виставці.

Виставка-подорож

Використовується література про подорожі і відкриття, мандрівки на далекі незвідані планети. Наприклад „З глибини віків” та ін.

Виставка-дискусія

Представлені видання, що розкривають різні погляди, залучають читача до дискусії.

 

Виставка книжкових ілюстрацій

Демонструє розкриті ілюстровані книги з будь якої теми. Наприклад „Мороз і сонце” – представляє зимові пейзажі.

Виставка-хобі

Поряд із книгами, статтями з періодики експонуються предмети, власноручні вироби дітей. Наприклад „Макраме – це просто”... „Іграшка цікава, весела забавка”, „Таємниці бісерного мистецтва”.

Виставка-ікебана

Книги з цієї тематики та обов’язкова наявність композицій із квітів.

 Наприклад „ Її величність осінь”,

                     „Літні квіти – найкращі”

var container = document.getElementById('nativeroll_video_cont'); if (container) { var parent = container.parentElement; if (parent) { const wrapper = document.createElement('div'); wrapper.classList.add('js-teasers-wrapper'); parent.insertBefore(wrapper, container.nextSibling); } }
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024