«Інформаційний проспект ЦБС»
«Виховання ідей толерантності серед молодого
та підростаючого покоління»
«Толерантність в молодіжному середовищі: бібліотечний аспект» / Соціологічне
дослідження2013року регіонального значення / Кожен час диктує умови для життя людини у певному
соціокультурному просторі. Однією з умов розвитку суспільства є принцип
толерантності. Толерантність –
здатність людини, суспільства, держави сприймати та поважати погляди інших,
не вороже відноситись до думок, які відрізняються від їх власних. У
повсякденній бібліотечній діяльності бібліотекарі часто торкаються теми
толерантності. І це не випадково. Сьогодні бібліотека – це територія
толерантності. Бібліотеки сучасності мають унікальні фонди, зберігають
культурну спадщину різних країн, націй, мов. Юнацька бібліотека, яка
покликана сприяти духовному розвитку особистості, процесу соціалізації
молодого покоління, безперечно є центром виховання толерантного світогляду у
молоді в сучасному соціокультурному просторі. Етапи дослідження:
- збір даних методом анкетування; / березень – травень/ -
опрацювання даних; /кінець
травня/ -
узагальнення даних у «Головній анкеті
бібліотеки»
/врахування всіх відповідей респондентів/; /кінець травня/ - написання
інформаційної аналітичної довідки
бібліотек – філій; / 3 -
19липня/
- подання узагальнених матеріалів до методичного відділу до кінця липня 2013 року. ЗМІСТУЗАГАЛЬНЕНОЇ ІНФОРМАЦІЙНО – АНАЛІТИЧНОЇ ДОВІДКИ 1)Інформація про роботу по даній темі на основі анкети (Додаток
№1).
2) «Головну анкету бібліотеки» та висновки за
результатами відповідей читачів на анкету (Додаток №2).Методика
соціологічного дослідження Під час проведення дослідження використовуватимуться
такі методи щодо збору інформації: - анкетне
опитування (згідно з додатками 1, 2); - співбесіди з
читачами; - спостереження та
аналіз бібліотечної документації. « Тепер, коли ми навчилися літати по повітрю, як птахи,
плавати під водою, як риби, нам не
вистачає тільки одного: НАВЧИТИСЯ ЖИТИ НА ЗЕМЛІ, ЯК ЛЮДИ». /Б. Шоу/ « Т О Л Е Р А Н Т Н І С Т Ь В Р Я Т У Є С В І Т» Р Е К О М Е Н Д А Ц І Я
Д Л Я Б І Л І О Т Е К А
Р І В: -
для результативної інформаційної роботи
для поширення ідей толерантності серед юнацького та молодого
контингенту користувачів ЦБС рекомендовано
провести у бібліотеках – філіях
- Т И Ж Н І
Т О Л Е Р А Н Т Н О С Т І / орієнтовний план додається/ Щоб стати згуртованим колективом,
об’єднаним спільними цілями та інтересами, потрібно ставитися один до одного
по-доброму, дружньо, терпляче, з
повагою. Але ми можемо жити в згоді один з
одним, цінувати один одного, приймати одне одного такими, якими ми є, тобто бути
толерантними. |
Мета дослідження у ЦБС: -
аналіз діяльності бібліотек - філій, які працюють з юнацтвом та молоддю;
- поширення ідей толерантності;
- вивчення міри розуміння поняття «толерантність» серед підростаючого
покоління та впливу бібліотечної соціокультурної діяльності на виховання
толерантної поведінки у юнацтва та молоді.
Завдання
дослідження:
-
визначити коло діяльності бібліотек системи у поширенні ідей толерантності
серед юнацтва та молоді; -
визначити міру розуміння поняття «толерантність» у юного контингенту та
молоді; -
визначити сфери впливу бібліотек ЦБС на виховання у читачів толерантного
світогляду; Об’єкти дослідження: Бібліотеки,
які працюють з юнацтвом та молоддю віком від 15 до 25 років.
ПРАКТИЧНІ КРОКИ У
РЕАЛІЗАЦІЇ СОЦІОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ: 1) Провести різноманітні заходи з даної тематики. 2) За час
дослідження проводити: -
роз’яснювальну роботу про значення толерантної поведінки у житті
людини; - виховну роботу щодо
формування толерантного світогляду підростаючого покоління.
3) Направляти масову роботу на сприяння
духовного та гармонійного розвитку особистості. 16 листопада Міжнародний день толерантності «Толерантность –
это искусство жить в мире людей и идей» А.Г. Асмолов Т И Ж Д Е Н Ь Т О Л Е Р А Н Т Н О С Т І У Б І Б Л І О Т Е Ц І «Толерантність – це єдність у різноманітті» * Години спілкування або години
діалогу: «Толерантність. Вчимося жити разом»,»Думати
інакше – добре чи погано?» * Виставка – конкурс малюнків, колажів, плакатів: «Ми різні – в цьому наше багатство. Ми різні – в
цьому наша сила». * Конкурс творчих робіт: «Що таке щастя?», «Ми
різні? Ну що ж! Але ж ти мене зрозумієш?» * Галерея висловів: «Друже, - тобі в допомогу». * Рольова гра: «В чому бар’єри спілкування, як їх
подолати?» * Урок виховання та засідання круглого столу:
«Толерантність – це єдність у різноманітті», «Толерантність врятує світ» *Пошта «Толерантності»: «Мені
приємно тобі сказати,що…» Провідний методист ЦБС Бойченко О.В |